Nieuwe site ontwikkelen - tips

Dit artikel is het resultaat van eerdere problemen die klanten hebben gehad met het live zetten van hun bestaande site die gemaakt is in bijvoorbeeld WAMP of XAMP of een andere ontwikkelomgeving.


Nieuwe site ontwikkelen - tips

Het is mogelijk om dit via die ontwikkelmethodes te ontwerpen en verder te testen om het vervolgens bij ons op de server te zetten. Echter zijn hier vaak compatibiliteits problemen mee. Denk aan PHP errors of MySQL database problemen. Dit kan nu eenmaal ontstaan wanneer een website word omgezet.
Er worden namelijk configuratiebestanden aangemaakt wanneer de instellingen worden opgegeven, dit is server afhankelijk. Denk aan jouw wp-config.php bestand of configuration.php binnen Joomla.

Nieuwe site ontwikkelen - tips


Wat wij hierom aanraden is om dit al direct live bij ons te ontwerpen, dit kan op een aantal manieren.
De gemakkelijkste manier hiervoor is een subdomein aan te maken en dit vervolgens te ontwikkelen. Op die wijze kan een eventuele bestaande site ook blijven draaien zonder problemen.
Hoe je een sub domein aanmaakt zie je in het volgende artikel. De database is op de normale manier aan te maken in het control panel. De database gegevens zijn zelfs exact hetzelfde te laten wanneer je gaat verhuizen naar jouw hoofddomein. Dit zal namelijk bereikbaar zijn vanaf jouw subdomeinen en uw hoofddomeinen.
Zoals je hieronder ziet is een test site op een subdomein geinstalleerd als een test omgeving.

Nieuwe site ontwikkelen - tips


Als je nog niet wilt dat jouw site zichtbaar is dan kun je dit ook alleen voor je toegankelijk maken op de volgende manier. Zo hou je de ontwikkelomgeving nog even geheim voor jouw bezoekers van de site.

Wanneer je zover bent om jouw site live te hebben dan weet je al dat dit op onze servers werkt en is het een simpel proces van de website bestanden overzetten. Aan de database gegevens hoeft zelfs niets gewijzigd te worden.
Wij hopen dat dit wat meer informatie geeft over waar te beginnen.

Mocht je nog verder vragen hebben dan kun je altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of je kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.