Categorieën
FTP verbinding niet mogelijk binnen KPN netwerk
Van meerdere gebruikers krijgen we doorgegeven dat een FTP connectie niet mogelijk is met het juiste wachtwoord en gebruikersnaam binnen het netwerk van KPN. Dit komt door een recente wijziging in de firewall van het modem wat dit tegenhoudt. De volgende stappen zijn in deze te volgen om een FTP connectie weer mogelijk te maken binnen het netwerk van KPN. Je dient hiervoor toegang te hebben tot het modem.
Dubbelcheck eerst je FTP gegevens of deze correct zijn, dit kan je doen door even binnen een ander netwerk dit te testen. Zoals een hotspot op je mobiel. Werken de gegevens daar wel, dan weet je dat deze kloppen. Indien de gegevens hier ook niet geaccepteerd worden met de volgende foutmelding:
Navigeer wanneer je verbonden bent met het netwerk van KPN naar je modem, en ga naar de instellingen met betrekking tot de Firewall. Je hebt hier vervolgens 4 niveaus die je kunt selecteren.
Firewall features
High
Enable Firewall, IDS (IDS, DDoS, blocking WAN Ping) and WEB Filter
Medium
Enable Firewall and IDS (IDS, DDos and blocking WAN Ping), Disable WEB Filter
Low
Enable Firewall, Disable IDS (IDS, DDoS and blocking WAN Ping) and WEB Filter
Off
Disable Firewall, IDS (IDS, DDoS, blocking WAN Ping) and WEB Filter
In deze is eerst Medium te proberen en verbinding te maken met het IP adres van de hosting space, in plaats van met je domeinnaam.
Hoe je dit doet lees je in het volgende artikel:
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/ftp/ftp-verbinding-opzetten/
Indien nog steeds geen verbinding mogelijk is om te maken kan je de instellingen van het Modem zetten op Low. En hierna de FTP verbinding opnieuw proberen. Hierna moet je verbinding kunnen maken.
Voor meer informatie en contact over dit probleem wat specifiek bij KPN aanwezig is raden we aan om het volgende topic nog te bezoeken binnen de KPN forums:
https://community.kpn.com/thuisnetwerk-72/ftp-server-inlogproblemen-608805