Categorieën
Mail vanuit MijnHostingPartner wordt niet ontvangen binnen Yahoo
Yahoo mail adressen hebben vaker problemen met het ontvangen van mail van derde partijen en de regels hierin zijn vaak te scherp afgesteld voor het betrouwbaar ontvangen van email. Indien je een forward hebt ingesteld vanuit een email adres van MijnHostingPartner.nl of er tegenaan loopt dat mail naar derden naar een Yahoo adres niet worden ontvangen kan je de volgende stappen uitvoeren en laten uitvoeren om dit te verhelpen.
Email forward vanuit een email adres bij MijnHostingPartner.nl
Wanneer je jouw email adres aangemaakt bij MijnHostingPartner.nl forward naar een persoonlijk adres bij Yahoo dan kan dit in foutmeldingen en verloren mail resulteren. Indien je dit ervaart dan is dit het vaakst het geval dat je dit forward vanuit een alias aan onze kant. Dit is te wijzigen naar een volwaardig email adres.
We raden aan als je gebruik maakt van de email adressen aan onze kant om deze ook volwaardig te gebruiken, in plaats van alleen maar te forwarden, stel voor het gemak je email adres in op een mailprogramma naar keuze. En houdt het overal bij via onze webmail. Klanten of zakelijke contacten mailen vanuit een persoonlijk (gratis) mail adres staat onprofessioneel en je hebt hier verder ook geen support op van Yahoo.
DNS controleren en testen
DNS is een kernonderdeel van alles met betrekking tot je hosting en mail, en het is belangrijk om dit te controleren op enige fouten of andere bijkomende informatie. Om te controleren of alles in orde is kan je gebruikmaken van onze standaard tool hiervoor in het klantenpanel. Wat op de volgende manier te controleren is:
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/e-mail/email-dns-controleren-en-herstellen/
Hierna kan je ook een externe test uitvoeren van bijvoorbeeld:
Waar je een geheel rapport krijgt hiervan. En waar nodig nog aanpassingen kan maken. Let hierbij op dat je niet test met test in het onderwerp van de email en in het bericht zelf. Dit wordt automatisch geflagged als SPAM. indien een specifiek bericht niet aankomt binnen Yahoo kan je dit ook op deze manier controleren of dit niet hierdoor wordt veroorzaakt. Alle links in mails worden bijzonder snel binnen Yahoo geflagged als SPAM.
Regels nakijken binnen Yahoo
Binnen Yahoo kan je ook nog controleren op enige regels die mailverkeer kunnen tegenhouden, dit kan je doen op de volgende plek. En waar nodig de regels aanpassen hiervan.
Als jouw mail hierin is geflagged als SPAM kan je dit op deze plek toevoegen aan de whitelist en toevoegen als contactpersoon.
Ontvangen berichten in de SPAM folder markeren als vertrouwd
Indien jouw mail wel wordt ontvangen binnen Yahoo maar direct in de SPAM folder terechtkomt dan is te navigeren naar de SPAM folder binnen Yahoo en dit op de volgende wijze te markeren als geen SPAM.
Ook kan je een contact persoon aanmaken van de mail die in de SPAM was terechtgekomen, zo kan je ervoor zorgen dat jouw email wordt vertrouwd in de toekomst. En dus niet dezelfde problemen dient te vertonen.
MijnHostingPartner.nl doet er zoveel mogelijk aan om jouw email verkeer stabiel en veilig te laten draaien, mede dankzij de records die wij automatisch toevoegen met het aanmaken van jouw eerste mail adres. DKIM, DMARC en SPF worden automatisch hierbij gevoegd. Onthoudt dat Yahoo hierin ook een derde partij blijft waar wij geen directe invloed op kunnen uitoefenen, en waar vrijwel geen support voor bestaat.
Mocht je dus problemen houden met een email adres of het ontvangen op Yahoo, dan graag de mail headers van het bericht aanleveren in een ticket richting de helpdesk en de tijd en afzender noteren. Dan kunnen we dit nakijken aan onze kant in de logs. En aantonen dat dit aan onze kant is afgeleverd. Dit is in deze wat we hierin voor je kunnen betekenen, verder contact en hulp hierbij zal je bij Yahoo dienen aan te vragen.