Categorieën
Mail vanuit MijnHostingPartner wordt niet ontvangen binnen Outlook com
Wanneer mail vanuit MijnHostingPartner.nl verzonden naar @outlook.com adressen niet aan lijkt te komen zijn de volgende stappen uit te voeren om dit te troubleshooten.
Mail vanuit een alias door verzonden naar een persoonlijk @oulook.com adres
Als je gebruik maakt van een email adres wat je inzet om door te versturen naar je persoonlijke @outlook.com adres dan is dit af te raden om dit vanuit een alias in te richten. Maak in plaats daarvan een volwaardig email adres aan wat je vanuit daar doorstuurt naar een extern @outlook.com adres.
Overweeg ook om met het volwaardige email adres te gaan werken, dit staat namelijk professioneler in je mail contact naar klanten en bedrijven, en zorgt ervoor dat je mail serieus wordt genomen. Je email adres van MijnHostingPartner.nl kan je instellen binnen elk apparaat en email programma naar keuze. Om ervoor te zorgen dat jouw email altijd bereikbaar is. Ook kan je gebruikmaken van onze webmail om ook zonder programma's te installeren gebruik te maken van je email adres.
DNS controleren voor het mail domein
Indien je mail problemen hebt met het mail domein van MijnHostingPartner.nl dan is de kans groot dat er iets niet klopt binnen de DNS records, dit kan je controleren op meerdere wijzen. Maar de plek om te beginnen is de standaard tool die we hiervoor hebben ingebouwd in het klantenpanel. Op de volgende wijze is te controleren of de standaard DNS records met betrekking tot de mail allemaal actief zijn.
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/e-mail/email-dns-controleren-en-herstellen/
Test dit ook nog extern door middel van bijvoorbeeld mxtoolbox.com om te controleren of dit ook extern allemaal in orde is. Mocht je hier een foutmelding krijgen of records in zijn geheel nog niet kunnen inzien dan graag dit melden via een ticket richting de helpdesk, dan controleren we dit verder voor je.
Mail komt binnen in de SPAM van @outlook.com
Indien je mail binnen komt in de SPAM folder van @outlook.com dan heeft dit in veel gevallen te maken met de specifieke inhoud van de mail, of het feit dat er nog een aantal DNS records niet correct actief staan. Je kan dit testen door de externe test uit te voeren van mail-tester.com om te controleren of dit in het specifieke bericht zit, of in bijvoorbeeld nog een incorrect DKIM certificaat of SPF record. Controleer daarvoor ook de stappen uit de vorige kop binnen dit artikel.
Verder kan je ook de mail handmatig markeren als geen SPAM binnen de inbox van @outlook.com om dit toe te voegen aan de vertrouwde afzenders. Dan wordt dit in de toekomst vertrouwd.