Mijn mailbox is misbruikt
Als je mail account misbruikt is raden we je aan om de volgende stappen te ondernemen.
1) Pas je mail wachtwoorden aan in het klantenpanel
2) Scan je lokale PC op Malware
3) Activeer je mail account.
Als je veel de zelfde wachtwoorden gebruikt dan kan het zijn dat deze gelekt zijn. Als er geconstateerd wordt dat er misbruik van gemaakt wordt dan wordt dit automatisch stop gezet, er wordt hierbij dan ook een ticket aangemaakt onder je account.
Dit kan best schokkend zijn als je hier niet vanaf wist. je dient er dan eerst voor te zorgen dat er een virus scanner staat op je lokale pc staat. Veranderd vervolgens je mail wachtwoord en can vervolgens je pc op malware en laat dit proces lopen.
Wanneer er vervolgens malware gevonden wordt dan krijg je hier een melding van en dan dien je dit te verwijderen.
Hierna dien je in te loggen in het klantenpanel om het wachtwoord van je misbruikte mail account aan te passen. Je kan dit op de volgende wijze doen.
Mail wachtwoorden aanpassen
1) klik in het Klantenpanel op Mijn Producten en navigeer naar de Email accounts en select the domain name.
2) selecteer vervolgens het mail account waarvan je het wachtwoord aan wilt passen. Hierbij is het belangrijk dat je geen wachtwoord gebruikt dat je in het verleden gebruikt hebt. Ook dien je hiervoor een ander wachtwoord in te stellen dan vorige keer. Het is aan te raden om dit te doen via de
generatie optie, dit maakt een random en sterk wachtwoord aan wat je kan gebruiken voor je mail adres. Zeker als je mail adres misbruikt is raden we sterk aan om dit niet te doen met een eigen wachtwoord.
3) nadat je dit aangepast hebt kan je verder gaan scannen op malware.
Hoe scan ik op malware?
Nadat je het wachtwoord aangepast hebt dien je ook te scannen of er eventueel malware op je pc staat.
Hierna dien je het in je malware programma te scannen en vervolgens de malware te verwijderen als de scanner dit aangeeft. Hierna kan je reageren op het ticket en we zullen we je mail account dan weer actief maken.
Hoe je dit precies kan scannen en verwijderen kan je terug vinden op de documentatie van de desbetreffende malware scanner.
Account activeren
Nadat je dit gedaan hebt dien je verder nog je account te activeren. Dit is echter geen actie die je zelf kan doen. Je dient hiervoor te reageren op het ticket en hierna zal een medewerker je account weer activeren. Wanneer het terug actief is in de webmail. Hou er wel rekening mee dat wanneer je een programma zoals Outlook gebruikt dat je de wijzigingen hier nog wel in dient door te voeren. En dus het wachtwoord zal dienen bij te werken.