Categorieën
Ik ontvang veel SPAM wat kan ik doen?
We nemen een hoop maatregelingen met betrekking tot het bestrijden van SPAM binnen onze Email diensten, maar helaas blijft dit altijd een thema wat kan blijven oppoppen. We raden aan indien hier je hier last van ondervind om de volgende stappen en overwegingen voor te maken.
- Controleer je DNS records
Het controleren van je DNS records is vaak de eerste stap die je kan uitvoeren om na te gaan of dit allemaal correct erin staat. We hebben hier een automatische tool voor opgebouwd in het klantenpanel die hiervoor gebruikt kan worden. Dit is op de volgende wijze te controleren:
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/e-mail/email-dns-controleren-en-herstellen/
Let hierbij voornamelijk op het DMARC en DKIM certificaat wat geconfigureerd dient te zijn.
- Voeg terugkerende SPAM toe aan je eigen Filtering, en markeer als Junk
Belangrijk is indien je veel terugkerende SPAM ontvangt van bekende Email adressen of domeinnamen om dit te blokkeren, dit kan je doen direct via de webmail. Of je maakt hiervoor zelf regels aan binnen je mail programma.
Dit kan je doen door de volgende functie te gebruiken binnen het bericht:
Je blokkeert dan gelijk de afzender, en enige opvolgende berichten worden hierin gelijk verplaatst naar de Junk folder.
Ook kan je onder de settings binnen de Webmail je eigen filtering verder afstellen, dit kan onder Spam Filtering:
Markeer ook zeker enige ongewenste mail als Junk, dit helpt de mailserver dit beter te herkennen en tegengaan.
- Overweeg extra Spam Filtering van MijnSecurityPartner.nl
We hebben ook een add on hiervoor beschikbaar die je erbij kunt bestellen, we voegen dan extra Spam Filtering van MijnSecurityPartner.nl mede mogelijk gemaakt door SpamTitan. Deze geavanceerde SPAM filtering zorgt voor een verbeterde SPAM filtering, en uitgebreidere opties om te blokkeren of toe te staan. Wil je meer lezen over de mogelijkheden? Neem dan een kijkje in ons toegewijde artikel en bestel de add on direct!