Categorieën
E-mail instellen - Outlook 2010
E-mail instellen - Outlook via control panel
MijnHostingPartner.nl raadt je sterk aan om up te daten naar een latere Outlook versie, dit voor meer opties en de veiligheid. Outlook 2010 wordt niet meer ondersteund door Microsoft en dus ook niet meer door MijnHostingPartner.nl
Onderstaande handleiding is te gebruiken op eigen risico en leveren wij geen support meer voor.
Om jouw mail in Outlook 2010 in te stellen volg je de volgende stappen:
1) Je opent Outlook 2010
2) Je klikt op het tabblad 'File' (Bestand) linksboven in jouw beeldscherm.
3) Vervolgens klik je op 'Add Account' (Account Toevoegen)
4) Dan klik je op 'Manually configure server setting or additional server types' (Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren) en vervolgens op 'Next' (Volgende)
5) In het volgende scherm kun je alles zo laten staan. Klik op 'Next' (volgende)
6) In dit scherm heb je de keuze om je mail in te stellen als POP3 Account of als IMAP.
- POP3 -> Je trekt alle mail van de server af naar jouw mail programma toe. je bepaalt dan zelf wat je met de mail vervolgens doet. De mail blijft hier dus niet op de server staan. Ga verder met punt 7.1 t/m 7.6
- IMAP -> Je synchroniseert uw mail. Mail en mappen op de server komen overeen met jouw mail programma. Mail blijft dus op de server staan en je kunt dus via de webmail ook bij al jouw correspondentie. Ga verder met punt 8.1 t/m 8.6
7.1) Indien je kiest voor POP3 dan vul je de volgende instellingen in:
a. Jouw naam - deze is zichtbaar voor anderen als je een mail stuurt.
b. Hier vult jij je volledige mailadres in.
c. Hier vul je ALTIJD 'pop.mijnhostingpartner.nl' in. Dus niet de POP server van jouw internetprovider!
d. Hier vult je ALTIJD smtp.mijnhostingpartner.nl in! Dus niet de smtp server van jouw internetprovider!
e. In dit veld vul je het volledige mailadres in wat je aan het configureren bent.
f. In het wachtwoordveld vul je het wachtwoord in wat hoort bij het betreffende mailadres. Deze heb je zelf ingegeven via het controlpanel.
7.2) Vervolgens klik je rechts onderin op 'More Settings' (Meer instellingen)
7.3) In het volgende scherm heb je een aantal tabbladen. Bij het eerste algemene tabblad kun je nog wat overige informatie kwijt. Dit is echter niet vereist en kun je verder ook leeg laten. Je klikt op het tweede tabblad 'Outgoing Server' (Uitgaande Server)
7.4) In dit tabblad vink je aan 'My outgoing server (SMTP) requires authentication' (Mijn uitgaande mail (SMTP) vereist autenticatie)
7.5) Je bent nu bijna klaar met het instellen van jouw mail. Je klikt op 'OK' waarna je weer terugkomt in het overzicht scherm. Als je dan vervolgens op 'Next' (Volgende) klikt dan worden jouw accountinstellingen gecontroleerd. Als alle vinkjes groen zijn dan heb jij jouw mail succesvol geïnstalleerd!
7.6) Klik nu op 'Close' (Sluiten) en op 'Next' (volgende) en 'Gefeliciteerd, jij hebt je mail succesvol geïnstalleerd!' Klik als laatste op 'Finish' (voltooien) en je bent helemaal klaar om jouw mailaccount te gebruiken.
8.1) Indien je kiest voor IMAP dan vult je de volgende instellingen in:
a. Jouw naam - deze is zichtbaar voor anderen als je een mail stuurt.
b. Hier vul jij je volledige mailadres in.
c. Hier vul je 'imap.mijnhostingpartner.nl' in.
d. Hier vul je ALTIJD smtp.mijnhostingpartner.nl in! Dus niet de smtp server van jouw internetprovider!
e. In dit veld vul je het volledige mailadres in wat je aan het configureren bent.
f. In het wachtwoordveld vul je het wachtwoord in wat hoort bij het betreffende mailadres. Deze heb je zelf ingegeven via het controlpanel.
8.2) Vervolgens klik je rechts onderin op 'More Settings' (Meer instellingen)
8.3) In het volgende scherm heb je een aantal tabbladen. In het algemene tabblad kun je desgewenst wat overige informatie kwijt. Dit is echter niet vereist en kun je ook gewoon leeg laten. Je klikt op het tabblad 'Outgoing Server' (Uitgaande server)
8.4) In dit tabblad vink je aan 'My outgoing server (SMTP) requires authentication' (Mijn uitgaande mail (SMTP) vereist authenticatie)
8.5) Je bent nu bijna klaar met het instellen van jouw mail. Je klikt op 'OK' waarna je weer terugkomt in het overzichtsscherm. Als je dan vervolgens op 'Next' (Volgende) klikt dan worden jouw accountinstellingen gecontroleerd. Als alle vinkjes groen zijn dan heb je je mail succesvol geïnstalleerd!
8.6) Klik nu op 'Close' (Sluiten) en op 'Next' (volgende) en 'Gefeliciteerd, je hebt jouw mail succesvol geïnstalleerd! Klik als laatste op 'Finish' (voltooien) en je bent helemaal klaar om jouw mailaccount te gebruiken.
NB. Mocht er onverhoopt een fout staan in dit artikel dan zouden we het op prijs stellen om hier melding van te maken. Wij zullen dit dan aanpassen. Wij danken je alvast voor de genomen moeite en input!
Troubleshooting:
Wanneer je problemen heeft met de inkomende mail dan kun je proberen in te loggen op webmail.mijnhostingpartner.nl en jouw wachtwoord en gegevens testen. Zie de voorgaande stappen voor de server gegevens en jouw account.
Voor uitgaande mail problemen:
Wanneer je de voorgaande stappen hebt opgevolgd en je kunt geen verbinding maken met de smtp host dan raadden wij je aan om weer proberen in te loggen op webmail.mijnhostingpartner.nl. Wanneer je hier succesvol kunt inloggen dan kun je de uitgaande poort wijzigen naar poort 26.
Een aantal Internet Service Providers blokkeren poort 25. De overige instellingen kunnen hetzelfde blijven.