Categorieën
Email instellen - iOS 8 iPad/iPhone
Let op! Dit artikel is verouderd. Hieronder vind je de nieuwe versie van dit artikel:
Email instellen - iOS 18 iPad/iPhone
Email instellen - iOS 18 iPad/iPhone
Beschrijving Apple iOS 8
Mail instellen van een email account van mijn hostingpartner op jouw apparaat van Apple met iOS 8 doet je als volgt:
Zie ook het volgende artikel die uitlegt hoe de DNS voor de mail te herstellen is wanneer hier problemen mee zijn.
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/e-mail/email-dns-controleren-en-herstellen/
1) Je gaat naar jouw instellingen en selecteert Mail, Contacten, Agenda
2) Daarna selecteer je nieuwe account.
3) Op het volgende scherm kies je voor anders
4) Vervolgens klik je op: Voeg mailaccount toe
5) Daarna dien jij je gegevens in te voeren:
6) Bij het volgende scherm dien je wat meer instellingen aan te passen. Wederom is het nodig om het email adres in te voeren. ( Bij beschrijving kun je invullen wat je wenst. Dit is enkel de weergave naam op jouw device.)
7) Daarna bij server inkomende post:
8) Bij server uitgaande post:
9) Vervolgens bij geavanceerde instellingen kun je nakijken of de instellingen zo staan zoals in de screenshot.
Dus geen SSL geactiveerd en de serverpoort staat op 143.
10) Er kan, als je hierna op volgende drukt, gevraagd worden of je voor SSL of geen SSL wilt kiezen. Je dient geen SSL aan te geven.
Als je bovenstaande heeft uitgevoerd kun je dit email adres toevoegen aan uw joinbox en kun je mail ontvangen en verzenden via jouw IOS 8 apparaat.
Troubleshooting:
Bij smtp server dienen de volgende instellingen te staan bij geavanceerd: Geen SSL (net zoals bij Imap) en poort moet op 25 staan.
Mocht jouw internet provider poort 25 blokkeren dan kun je hem op 26 of 587 zetten.
Dit kan naderhand ingesteld worden door op het smtp server adres te klikken.
Mocht je bij een stap ergens vastlopen dan vernemen we dat graag.
keywords: SSL IOS apple mail email e-mail mac macintosh instellen van email SMTP IMAP imap smtp
https://www.mijnhostingpartner.nl/client/knowledgebase/e-mail/email-dns-controleren-en-herstellen/
1) Je gaat naar jouw instellingen en selecteert Mail, Contacten, Agenda
2) Daarna selecteer je nieuwe account.
3) Op het volgende scherm kies je voor anders
4) Vervolgens klik je op: Voeg mailaccount toe
5) Daarna dien jij je gegevens in te voeren:
- Deze gegevens zijn van jouw mail account die je heeft aangemaakt in het control panel.
- Voor de beschrijving en jouw naam kun je invullen waarvoor je kiest. Voor het email adres en wachtwoord is het wel vereist om hier de correcte gegevens in te voeren.
6) Bij het volgende scherm dien je wat meer instellingen aan te passen. Wederom is het nodig om het email adres in te voeren. ( Bij beschrijving kun je invullen wat je wenst. Dit is enkel de weergave naam op jouw device.)
7) Daarna bij server inkomende post:
- Hostnaam dient imap.mijnhostingpartner.nl te zijn.
- Wederom hierna jouw email adres en uw wachtwoord.
8) Bij server uitgaande post:
- Hostnaam dient smtp.mijnhostingpartner.nl te zijn.
- Email wederom in combinatie met wachtwoord.
9) Vervolgens bij geavanceerde instellingen kun je nakijken of de instellingen zo staan zoals in de screenshot.
Dus geen SSL geactiveerd en de serverpoort staat op 143.
10) Er kan, als je hierna op volgende drukt, gevraagd worden of je voor SSL of geen SSL wilt kiezen. Je dient geen SSL aan te geven.
Als je bovenstaande heeft uitgevoerd kun je dit email adres toevoegen aan uw joinbox en kun je mail ontvangen en verzenden via jouw IOS 8 apparaat.
Troubleshooting:
Bij smtp server dienen de volgende instellingen te staan bij geavanceerd: Geen SSL (net zoals bij Imap) en poort moet op 25 staan.
Mocht jouw internet provider poort 25 blokkeren dan kun je hem op 26 of 587 zetten.
Dit kan naderhand ingesteld worden door op het smtp server adres te klikken.
Mocht je bij een stap ergens vastlopen dan vernemen we dat graag.
keywords: SSL IOS apple mail email e-mail mac macintosh instellen van email SMTP IMAP imap smtp