Email instellen - Airmail Apple

Om email in te stellen onder Apple OSX met Airmail kun je de volgende stappen volgen.

Je heeft een email account nodig die aangemaakt is in het control panel. Indien je nog geen email adres heeft aangemaakt kan je dit op de volgende manier aanmaken: Hoe maak ik een e-mail adres aan?
Hierna is het email adres te gebruiken met AirMail.

1) start Airmail op en selecteer het type account:


*
POP3 is tevens te selecteren, dit is een methode waarop de mail op het lokale apparaat blijft staan. Is echter niet aan te raden indien je het email adres op meerdere apparaten gebruikt.


Email instellen - Airmail Apple

2) Voer uw gegevens in.

Email instellen - Airmail Apple


De IMAP en SMTP host kun je letterlijk overnemen. De rest van de gegevens pas je aan naar jouw email account.

* indien POP: inkomende server: pop.mijnhostingpartner.nl

3) SMTP foutmelding en het afronden hiervan.

Nadat je het programma even heeft laten lopen zul je de volgende SMTP fout tegenkomen:

Email instellen - Airmail Apple

Dit komt doordat MijnHostingPartner.nl afwijkende instellingen hiervoor gebruikt. Je kunt de melding weg klikken en de onderstaande wijzigingen toepassen:


Email instellen - Airmail Apple


Wanneer je nog steeds een SMTP foutmelding tegenkomt hierna dan zal poort 25 voor SMTP geblokkeerd zijn door jouw Internet Service provider. Hiervoor kun je dan poort 26 invoeren met de overige instellingen hetzelfde.
Hierna kun jr gebruikmaken van jouw email account met Airmail.

* Indien POP poort 110 met Start TLS.

Troubleshooting

Wanneer je nog steeds email problemen heeft vragen wij je om screenshots te maken van de foutmelding die je ontvangt en de instellingen. Dit kun je vervolgens melden in een ticket richting de helpdesk. Wij kunnen dit dan hierna verder voor je nakijken.


Mocht je nog verder vragen hebben dan kun je altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of je kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.


Noot:

Indien je niet uit bovenstaand artikel komt en wij jouw scherm overnemen om je verder van dienst te zijn behouden we ons voor om hier kosten voor in rekening te brengen. MijnHostingPartner.nl heeft een zeer hoge servicegraad maar voelt zich niet verantwoordelijk om problemen op te lossen die veroorzaakt worden door situaties die buiten ons om gaan. Indien een servicemedewerker het gevoel heeft dat de werkzaamheden langer duren dan 5-10 minuten dan kan hij aangeven dat er kosten worden doorberekend. De servicemedewerker zal op dat moment een vast bedrag met je afspreken. Je dient rekening te houden met €35,00 excl. BTW per 15 minuten. Heb je vragen hierover dan kun je deze direct vragen aan de helpdeskmedewerker.