Categorieën
Backup maken van Email - Outlook
In dit artikel word behandeld hoe je een backup kunt maken van jouw berichten in Outlook. Dit doen wij door de tool van Outlook te gebruiken om een .pst bestand te maken.Als je bijvoorbeeld naar MijnHostingPartner.nl gaat verhuizen dan is het noodzakelijk om een backup te maken van jouw inbox. Dit word namelijk niet mee verhuisd.
Ook is het verstandig om na een zekere periode een backup van jouw zakelijke mail te hebben.
Om dit voor elkaar te krijgen starten we eerst Outlook op. In dit voorbeeld gebruiken wij Outlook 2013. Dit zal toepasbaar zijn met alle versies.
Hierna ga je naar "File".
In het volgende scherm selecteer je het volgende:
Je stelt de opties als volgt in:
Exporteer naar een bestand.
Om in Outlook het bestand weer te kunnen gebruiken dien je het .pst bestand te selecteren.
Hier selecteer je de betreffende folders waar je een backup van wilt maken, voor het gemak is in dit voorbeeld het gehele account geselecteerd.
De folder waar het bestand in opgeslagen dient te worden. Standaard word dit in DocumentsOutlook Files neergezet.
Indien u het bestand wilt beveiligen dan kan dit in het laatste scherm, het is aan te raden om hier wel een wachtwoord in te vullen.
Mocht je nog verder vragen hebben dan kun je altijd kijken of er iemand op de online chat aanwezig is.
Of je kunt hiervoor een ticket aanmaken in het klantenpanel.