Categorieën
Hoe vraag ik een verhuiscode voor mijn domeinnaam aan?
Om je site te verhuizen heb je in sommige gevallen een verhuiscode nodig. Wil je jouw domeinnaam verhuizen van MijnHostingPartner.nl naar een andere provider, dan kan je dit in gang zetten door eerst de betreffende product en domeinnaam op te zeggen. En hierna via het klantenpanel waar het domeinnaam onder staat de verhuiscode aanvragen. Zonder deze verhuiscode, EPP code of token kan de andere (nieuwe) provider namelijk de domeinnaam niet verhuizen. Alvorens de verhuiscode voor de betreffende domeinnaam afgegeven wordt, dienen eerst de betreffende abonnementen die horen bij de betreffende domeinnaam via het klantenpanel te worden opgezegd. Wanneer je de diensten opzegt dan heb je 2 keuzes. Per direct of per einde contract datum. Bij het opzeggen van een domeinnaam voor een verhuizing, dien je altijd voor de optie ' Opgezegd aan het einde van het contract' te selecteren.
Zorg wel dat je, voordat je de verhuizing in gang zet, een backup hebt van je bestanden, database en email. Nadat een domein verhuisd is wordt je pakket namelijk op inactief gezet en als dit dan weer opnieuw geactiveerd moet worden komen hier extra kosten bij kijken.
Direct Opzeggen geeft aan dat wij het pakket (vrijwel) direct stopzetten en verwijderen.
Opgezegd aan het einde van het contract is te selecteren wanneer je nog gebruik wilt maken van onze diensten totdat het contract afloopt. Let op! verhuiscodes kunnen verlopen na een bepaalde tijd, houdt hier dus rekening mee wanneer je de verhuiscode van het domeinnaam aanvraagt, dat je dit op korte termijn afrond.
Meer over opzeggen kan je hier vinden.
Diensten dienen minimaal 1 maand van te voren opgezegd te worden. Dit dient dus te gebeuren voordat je de nieuwe factuur ontvangt van ons. Is een factuur eenmaal gegenereerd dan dient deze voldaan te worden. Hou hier dus rekening mee!
De verhuiscode aanvragen via het klantenpanel is op de volgende wijze uit te voeren:
Log in op het klantenpanel en ga naar Domeinen.
Selecteer hierna het domein wat je wilt verhuizen, noteer ook dat de status van het domein al Cancellation Request heeft, is dit niet het geval neem dan bovenstaande informatie uit dit artikel weer door.
Ga hierna naar het tabblad Verhuiscode opvragen.
Druk hierna op de Verhuiscode opvragen knop om dit vervolgens op het email adres wat bij ons staat opgegeven als contactadres dit te ontvangen.
Als alles goed is gegaan dan zie je hierna rechts onderin het scherm een melding terug. Als dit succesvol is afgerond dan krijg je een groene melding terug. Als je hier een rode melding op ontvangt, dan is dit te melden via een ticket richting de administratie.
Hierna ontvang je dus de volgende mail met hierin de verhuiscode in vermeld. Deze code is op te geven of door te geven aan de nieuwe partij, het domeinnaam kan dan vervolgens verhuisd worden.
Let op! Verzoeken voor een verhuiscode via mail worden afgewezen! Uiteindelijk is dit voor jouw veiligheid, want mailcorrespondentie is relatief onveilig en het zou dus kunnen gebeuren dat iemand anders in jouw naam een verhuiscode aanvraagt. Om dat tegen te gaan, maken wij gebruik van het klantenpanel en het email adres wat door jouw aan ons is doorgegeven.
Lukt het op bovenstaande manier niet om een verhuiscode aan te vragen, maak dan een ticket aan richting de administratie. Dan wordt deze handmatig afgegeven.
In sommige gevallen geven wij niet de code af, maar wordt deze verstrekt door de partij die de domeinnamen uitgeeft (b.v. DNS.be). Heb je een .be domeinnaam bijvoorbeeld dan zal de code verstuurd worden naar het mailadres waarmee de domeinnaam in eerste instantie is geregistreerd. Daar staat de hostingprovider dus in dat geval dus compleet los van.
Heb je hier nog vragen over dan kan je deze stellen via een ticket richting de administratie.
Om je site te verhuizen heb je in sommige gevallen een verhuiscode nodig. Wil je jouw domeinnaam verhuizen van MijnHostingPartner.nl naar een andere provider, dan dien je hiervoor een ticket aan te maken via jouw eigen klantenaccount (daar waar het domein dus ook onder staat) met het verzoek om deze code af te geven. Zonder deze verhuiscode, EPP code of token kan de andere (nieuwe) provider namelijk de domeinnaam niet verhuizen. Alvorens de verhuiscode voor de betreffende domeinnaam afgegeven wordt, dienen eerst de betreffende abonnementen die horen bij de betreffende domeinnaam via het klantenpanel te worden opgezegd. Wanneer je de diensten opzegt dan heb je 2 keuzes. Per direct of per einde contract datum. Bij het opzeggen van een domeinnaam voor een verhuizing, dien je altijd voor de optie per einde contract datum te selecteren.
Zorg wel dat je voordat je de verhuizing in gang zet een back-up hebt van je bestanden, database en email. Nadat een domein verhuisd is wordt je pakket namelijk op inactief gezet en als dit dan weer opnieuw geactiveerd moet worden komen hier extra kosten bij kijken.
Per direct geeft aan dat wij het pakket (vrijwel) direct stopzetten en verwijderen.
Per einde contract datum is te selecteren wanneer je nog gebruik wilt maken van onze diensten totdat de contract datum afloopt. Let op! verhuiscodes kunnen verlopen na een bepaalde tijd, zet dit ook expliciet in de ticket wanneer je wilt verhuizen!
Meer over opzeggen kan je hier vinden.
Diensten dienen minimaal 1 maand van te voren opgezegd te worden. Dit dient dus te gebeuren voordat je de nieuwe factuur ontvangt van ons. Is een factuur eenmaal gegenereerd dan dient deze voldaan te worden. Hou hier dus rekening mee!
Let op! Verzoeken voor een verhuiscode via mail worden afgewezen! Uiteindelijk is dit voor jouw veiligheid, want mailcorrespondentie is relatief onveilig en het zou dus kunnen gebeuren dat iemand anders in jouw naam een verhuiscode aanvraagt. Om dat tegen te gaan, maken wij gebruik van het ticketsysteem, welke je terug kunt vinden via het klantenpanel.
In sommige gevallen geven wij niet de code af, maar wordt deze verstrekt door de partij die de domeinnamen uitgeeft (b.v. DNS.be). Heb je een .be domeinnaam bijvoorbeeld dan zal de code verstuurd worden naar het mailadres waarmee de domeinnaam in eerste instantie is geregistreerd. Daar staat de hostingprovider dus in dat geval dus compleet los van.
Heb je hier nog vragen over dan kan je deze stellen via een ticket richting de administratie.