Categorieën
Contactpersonen aanmaken in het klantenpanel
In veel situaties is het gewenst om een contact persoon aan te maken in het klantenpanel. Dit voor bijvoorbeeld het laten beheren van bepaalde instellingen van je website door een derde persoon of beheerder, inzage in de facturen van het pakket en domein voor bijvoorbeeld een vereniging, of het registeren van een domeinnaam op een ander contactpersoon. Je kan binnen ons klantenpanel een subaccount of contactpersoon aanmaken voor vrijwel iedere use case. Laten we in dit stappenplan behandelen hoe dit in zijn werk gaat.
Log eerst in met jouw eigen klantenpanel account voor het betreffende domein en dienst via de volgende link:
https://www.mijnhostingpartner.nl/login/
Hierna ga je vanuit het volgende scherm naar Mijn Contacten. Waar je de bestaande contactpersonen kunt beheren, en nieuwe kunt toevoegen.
Hierna selecteer je in de drop down de optie om een Contact persoon toe te voegen:
Vul je de gegevens aan van de contactpersoon, dit dient altijd een eigen mail adres te zijn. Daar zit namelijk het aan gekoppeld.
Er zitten live checks aan de gegevens verbonden, mocht je dus wat rood krijgen, controleer dan je invoer en corrigeer waar nodig. Hierna kan je op Toevoegen klikken om de contactpersoon toe te voegen.
Om hierna verder te gaan dien je even de pagina te verversen, dit kan ook door even terug te gaan naar het dashboard van het klantenpanel, en hierna weer even de stappen te volgen voor het beheren van de contactpersonen. Je nieuwe contact persoon zal hier vervolgens in bijstaan in de lijst van de drop down.
Die klik je vervolgens aan en gaat naar het tabblad PERMISSIES om de nodige rechten toe te wijzen aan het account.
Hier dien je de opties toe te wijzen waar de contact persoon toegang aan dient te hebben. Vaak zijn hiervoor alle emails van toepassing en het bekijken en reageren op support tickets. Ga alle opties even af en haal de radio button over wat van toepassing is. Na het opgeslagen te hebben is dit direct actief.
Je kan nu de contactpersoon doorgeven dat het mogelijk is om bij ons in te loggen in het klantenpanel, dit doet hij door naar de volgende link te gaan:
https://www.mijnhostingpartner.nl/pwreset/
En hier zijn email adres in te voeren wat opgegeven is in de volgende stappen. Hij of zij ontvangt dan een email met de optie om het wachtwoord in te stellen.
Permissies zijn ter allen tijden te wijzigen in het klantenpanel, en het account valt ook te deactiveren. Bijvoorbeeld als de toegang niet meer noodzakelijk is.
Dit zijn verder alle stappen die nodig zijn om een contact persoon aan te maken. Het contactpersoon is hierna ook te gebruiken om te selecteren als domeinnaam houder wanneer je een nieuw domein besteld. Enige bestaande domeinen die overgezet dienen te worden brengt altijd enige kosten met zich mee. Maak daarvoor even een ticket aan richting de administratie.