Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Tips voor ZZP'ers om hun diensten aan te bieden via een website

Tips voor ZZP'ers om hun diensten aan te bieden via een website
MijnHostingPartner

Tips voor ZZP'ers om hun diensten aan te bieden via een website

ZZP’ers kunnen een hoop voordelen uit het hebben van een website halen, naast het duidelijke doel van meer klanten binnen te slepen kan je nog niet exact weten hoe je dit kunt bereiken. Dit lichten we in deze blog post nader toe. Laten we beginnen met tips die jij kunt toepassen op jouw website om ervoor te zorgen dat je meer klanten binnenhaalt!

Maak gebruik van call-to-actions

Een call-to-action is een oproep tot actie die je op je website plaatst, bijvoorbeeld "neem contact op" of "vraag een offerte aan". Door deze duidelijke oproepen tot actie te gebruiken, maak je het voor bezoekers van je website makkelijker om contact met je op te nemen of een dienst af te nemen. Deze call-to-actions zijn het beste in opvallende kleuren en knoppen neer te zetten, die ervoor zorgen dat het oog er gelijk op getrokken wordt.

Zorg voor duidelijke dienstenpagina's

Zorg ervoor dat je op je website hosting duidelijke pagina's hebt waarop je beschrijft welke diensten je aanbiedt. Geef hierbij ook duidelijk aan wat de voordelen zijn van jouw diensten en waarom een potentiële klant voor jou zou moeten kiezen.  Probeer dit ook niet met enkel teksten toe te lichten, maar maak hierin ook gebruik van afbeeldingen en video. Een korte video die bijvoorbeeld laat zien wat je aan het doen bent en hoe je dit kan toepassen voor anderen. Kan ervoor zorgen dat jouw diensten er aantrekkelijker uitzien dan de competitie. Wanneer je sterk uiteenlopende diensten hebt kan je dit het beste opdelen in verschillende pagina’s. 

Geef voorbeelden van eerder werk

Als ZZP'er is het belangrijk om te laten zien wat je in huis hebt. Zorg daarom voor voorbeelden van eerder werk dat je hebt gedaan. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een portfolio of klantenrecensies. Dit wordt vaak direct op de  homepagina al toegelicht, zodat dit snel opvalt. Ook kan je met behulp van testimonials ervoor zorgen dat dit op een leuke wijze wordt gepresenteerd. Je kan hiervoor vragen aan eerdere klanten om hun ervaring even kort samen te vatten, en een afbeelding van de persoon, bedrijf of het project hierbij te zetten. 

Zorg voor goede vindbaarheid

Het is belangrijk dat potentiële klanten je website kunnen vinden via zoekmachines zoals Google. Zorg er daarom voor dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines (zie mijn vorige blog post over SEO), maar ook dat je aanwezig bent op relevante online platforms zoals sociale media. Sociale Media zeker kan als ZZP’er ervoor zorgen dat je met relatief weinig budget jouw diensten onder een hoop ogen kunt krijgen. Met de juiste doelgroep en de juiste advertentie kan je ervoor zorgen dat jouw website naar voren komt. 

Maak het makkelijk om contact op te nemen

Zorg ervoor dat het voor potentiële klanten makkelijk is om contact met je op te nemen. Plaats bijvoorbeeld een duidelijk contactformulier op je website en vermeld je contactgegevens op meerdere plekken. Ook hier zijn duidelijke en opvallende knoppen voor te gebruiken om contact te laten opnemen. Ook is een livechat optie hier vaak handig voor, aangezien dit een lage barrière heeft om in contact te komen met je. Je kan hier zelfs ook een whatsapp koppeling bij maken. Of de chatsoftware installeren op je telefoon. Let wel dat dit dus ook vaak inbreuk maakt in je privésfeer of tijden. Zeker als ZZP’er is het raadzaam om hier nog steeds grenzen in te hebben. 

Biedt gratis informatie of een kennismakingsgesprek aan

Als ZZP'er kun je potentiële klanten overtuigen van je expertise door gratis informatie aan te bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een e-book of whitepaper. Daarnaast kun je potentiële klanten uitnodigen voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek, waarin je meer kunt vertellen over je diensten. Het bekende op de koffie komen of “De koffie staat klaar!” zijn call-to-actions die hier vaak worden gebruikt op een website. 

Door gebruik te maken van bovenstaande tips kun je als ZZP'er je diensten op een effectieve manier aanbieden via je website. Het is belangrijk om hierbij de focus te leggen op duidelijkheid en klantvriendelijkheid, zodat potentiële klanten makkelijk contact met je kunnen opnemen en weten wat ze van je kunnen verwachten.

Pas nu deze tips toe op jouw website om ervoor te zorgen dat je meer klanten binnentrekt!