Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Prestaties van nieuwe content bijhouden

Prestaties van nieuwe content bijhouden
MijnHostingPartner

Prestaties van nieuwe content bijhouden

Nieuwe content is een regelmatig item op een hoop websites, nieuwe artikelen worden gepubliceerd en blog posts worden geschreven. Content in elke vorm wordt regelmatig gepubliceerd. Maar hoe hou je prestaties hiervan bij op jouw website? Dat kan je verwerken in de maandelijkse rapportages. Laten we behandelen hoe dit in zijn werk gaat. 

Prestaties van content in het algemeen   

Content heeft natuurlijk altijd verschillende prestaties bij andere websites en doelgroepen, ook de bron kan hierin een groot verschil vormen. Een blog post kan ook anders presteren dan een nieuwsartikel, hier zal altijd een verschil in zitten die niet altijd direct te meten of te verklaren is. Een ding wat wel altijd goed bij te houden is zijn de unieke paginaweergaven en waar deze bezoekers vandaan komen. Dit kan gebruikt worden om te zien waar de successen liggen en waar nog plek voor verbetering is. 

Een website in zijn algemeen is bij te houden op een aantal verschillende manieren, de meest gebruikelijke methode is Google Analytics. Hiermee kan je bepalen waar jouw website bezoekers vandaan komen, en ook hoe ze met jouw website omgaan. Verlaten ze bijvoorbeeld de website weer snel of blijven ze doorklikken en doorlezen. Dat kan je met Google Analytics haarfijn uitpluizen. En weer gebruiken om je content beter te maken en in te zien wat er nu precies gebeurd op je website hosting

Nieuwe content is interessant om bij te houden wanneer dit zijn meeste bezoekers ontvangt om een aantal verschillende redenen. Laten we deze redenen even hieronder verder behandelen. 

Sociale media weergaven voor nieuwe content zijn een belangrijke indicator van hoe een nieuwe post of artikel ontvangen word. Met bericht op sociale media kan er op een directere wijze verkeer ontvangen worden dan met het simpelweg publiceren op de website. Via Sociale media gaat dit namelijk ook verspreid worden naar een doelgroep aan mensen die niet dagelijks op jouw website kijken, en wordt dit opgepikt door bezoekers. Dit verkeer herken je binnen Google Analytics aan de sociale media weergave, en kan je nader bekijken van welke sociale media website deze bezoekers afkomstig zijn. 

Directe weergaven voor nieuwe content zijn bezoekers die gekomen zijn op je website via wegen niet geheel bekend, dit kan vaak ook via Sociale Media zijn. Of bezoekers die gelijk jouw website invoeren. Dit is verder nog wel vrij logisch te bepalen waar deze bezoekers vandaan komen. Vaak kan je de exacte URL in de gaten houden en wanneer je die bijvoorbeeld post of op een andere bron vermeld.

Organische weergaven voor nieuwe content zijn bezoekers die vanuit een zoekmachine op jouw website terecht komen. Hier worden ook zoekmachines zoals Bing, DuckDuckGo en Yahoo nog tot meegerekend. En zijn dus kliks vanuit zoekopdrachten die uitgevoerd worden. Vaak een doel van vele websites om hier goed in te ranken. 

Betaalde weergaven zijn bezoekers waar je voor betaald, vaak via een zoekmachine of via andere websites en sociale media. Door middel van advertenties voor jouw website betaal je vaak per klik, of per impressie. Deze weergaven stoppen natuurlijk zo gauw je stopt met adverteren. Dit geeft echter wel directe en een zekere mate van garantie op de resultaten. En is dus door vele bedrijven en websites de nummer een methode om verkeer op hun website te krijgen. 

Paginaweergaven voor nieuwe content 

Paginaweergaven voor nieuwe content is dus een item wat belangrijk is om bij te houden en te kijken of jouw nieuwe content ook daadwerkelijk wel bekeken worden. Waar je echter rekening mee moet houden met content wat je probeert te ranken in de organische zoekresultaten altijd een poosje op zich kunnen laten wachten. Nieuwe content wordt door Google vaak wel snel geïndexeerd, maar duurt altijd een maand of langer voordat dit ook daadwerkelijk wordt weergegeven en vaak nog langer om op een eerste pagina te belanden. Mits technisch en contextueel alles in orde is voor de bepaalde zoekterm. 

Houdt hier dus altijd rekening mee dat nieuwe content vaak nog een enige periode stil kan staan, voordat hier pas nieuwe paginaweergaven op terecht komen. 

Een belangrijk item wat een hoop websites nog niet actief hebben is een nieuwsbrief met hierin de laatste content. Met bijvoorbeeld een wekelijkse nieuwsbrief zorg je ervoor dat jouw content gelijk onder de neus komt van jouw publiek. Deze hebben inmiddels zich hiervoor vrijwillig opgegeven en met de nodige moeite kunnen deze omgezet worden in loyale lezers. 

Bronnen van verkeer voor nieuwe content

De bronnen van verkeer maken het dus altijd belangrijk om bij te houden, en kan je gebruiken bij je volgende item om hier weer meer aandacht op te vestigen. En zodra je ziet dat 1 bron achterblijft dan kan je besluiten om hiermee te stoppen en je aandacht elders te vestigen. Of juist er vol voor gaan en dit proberen te verbeteren met de volgende resultaten. 

Wil je ook de beste webhosting voor jouw nieuwe project? Sluit dan nu jouw hosting af bij MijnHostingPartner.nl.