LinkedIn gebruiken om jouw website te promoten
LinkedIn wordt gezien als de plek voor het scoren van een nieuwe baan en de contacten onderhouden van jouw zakelijke netwerk. Het kan echter ook gebruikt worden om bepaalde zaken te regelen voor jouw website en een marketing kanaal voor het promoten van jouw website en werk. In deze blog post lichten we nog wat meer toe hoe dit in zijn werk gaat en hoe jij hier je voordeel uit kan halen.
Met social media is het een kwestie van vaak posten en inhoudelijk interresante berichten posten. Ditzelfde geld ook voor LinkedIn. LinkedIn is echter ook een kwestie van de juiste doelgroep vinden. Een hobby website over boeken zal wellicht minder interresant zijn dan een website over internet marketing of content editors. Het vinden van de juiste doelgroep is dus belangrijk voor elke website en social media kanaal. Laten we het een en ander uitvinden voor het zien van resultaten in het LinkedIn resultaat.
Posts maken en het gebruiken van Hashtags
Interessante posts in een langer formaat en met media zoals een grafiek of een pakkende foto presteren het beste op een kanaal zoals LinkedIn. Het is niet het korte formaat met een aantal karakters die hier over het algemeen het beste scoren. Mensen op LinkedIn verwachten eerder een opinie of een mening gepresenteerd op een onderbouwde wijze. Hier kunnen gebruikers dan vervolgens op reageren en een discussie kan gestart worden. Met een relatief simpel vraagstuk kan dit dan al gebruikt worden om hier je voordeel mee uit te halen.
Met een onderbouwde post en het gebruik van de juiste hashtags kan je dus de meeste interactie verwachten van een bericht op een social netwerk zoals LinkedIn. In die post dien je dus meer over na te denken en te schrijven dan voor bijvoorbeeld een twitter post of Instagram post. En uitnodigen tot discussie. Wat is jouw mening over ..? Hoe ervaar jij deze …? Etc. Dit onderbouwd met jouw standpunt. Om vervolgens ook de juiste hashtags mee te geven voor hetgene wat nodig is. Om de bestaande netwerken te gebruiken voor het verspreiden van deze mening.
Contacten leggen en hier je voordeel uit mee halen
Contacten leggen binnen jouw wereld waarin jouw website en bedrijf zich begeeft is ook een belangrijk onderdeel van het succes halen uit LinkedIn. Met connecties kan je ervoor zorgen dat de juiste mensen jouw werk zien en hier ook daadwerkelijk een voordeel mee doen. Het helpt ook vaak om mensen en bedrijven te benaderen die je verder kunnen helpen. Het helpt vaak om de persoonlijke relaties op te bouwen tussen bedrijven en websites die er vaak vrij anoniem uit kunnen zien. Leg contacten voor het uitwisselen van backlinks naar je hosting, guest posts en overige zaken waar beide partijen voordeel mee kunnen doen.
Op die manier leg je ook contacten die de moeite waard zijn om te onderhouden, en je wellicht in de toekomst ook vaker kunt gebruiken. Eenzijdige acties waar je jouw voordeel uit kan halen zijn er haast niet. Of je wilt hiervoor betalen. Voor niets gaat natuurlijk aan de zon op.
Probeer ook onder andere bedrijven en personen die posts maken te reageren, en doe dit ook uitgebreider dan alleen “Mee eens!”, of “Wat een leuke post!”. Maar probeer ook de discussie ook wat verder op te pakken door bijvoorbeeld een tegen of voor argument verder te onderbouwen. Met een enkel bericht kan je jezelf al op de kaart zetten en contacten leggen naar de personen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn.
Het promoten op LinkedIn met advertenties
De laatste optie die nog te gebruiken is op LinkedIn is het adverteren, posts en advertenties kunnen op dezelfde manier gebruikt worden op netwerken zoals Facebook, Instagram of Twitter. Echter zal je hier ook weer een langere form factor voor dienen aan te houden en niet alleen op het visuele richten. Met de juiste advertentie voor de juiste doelgroep kan je op LinkedIn bijvoorbeeld ideaal een advertentie maken voor jouw software wat er voor zorgt dat een bestaand probleem opgelost wordt in die tak. En hier website beheerders, accountants en nog veel meer andere doelgroepen zeer interessant kunnen vinden.
Kosten hiervan variëren uiteraard per doelgroep en zullen ondervonden moeten worden met gebruik. Met deze advertenties kun je echter wel meer verwachten in bepaalde doelgroepen dan in andere sociale netwerken. Het komt uiteindelijk allemaal er op neer dat je op zoek moet gaan naar de doelgroep van jouw niche of tak. En hier je voordeel uit kan halen. Experimenteer met verschillende soorten advertenties en posts, en richt je op andere netwerken wanneer hier meer conversie uit leidt. Welk social media kanaal haal jij het meeste succes uit voor jouw website? Laat het ons weten!