Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

InternetMarketingplan voor de feestdagen

InternetMarketingplan voor de feestdagen
MijnHostingPartner

InternetMarketingplan voor de feestdagen

Met het verkleuren van de bladeren aan de bomen komen natuurlijk alweer de eerste gedachten aan de feestdagen naar boven. Jij als internetmarketer of webmaster bent natuurlijk alweer bezig om content op je website te posten, plan van aanpakken te maken en mails te schrijven voor het aankomende seizoen. Wil je ook het meeste uit het seizoen halen dit jaar? Lees dan de tips die we voor je klaar hebben staan om ook met jouw website de resultaten te behalen!

Veel websites en webshops kunnen verschillende doelen hebben voor de feestdagen, vaak komt het er echter op neer om meer verkopen te genereren door een bepaalde actie. Aanbieding of andere incentive om ervoor te zorgen dat er meer conversie plaatsvindt in een maand die vaak toch al voor meer conversie zorgt. Met de ingang van een nieuw jaar worden er cadeaus aangeschaft voor familieleden, nieuwe abonnementen afgesloten voor onlineproducten of software. Nieuwe contracten afgesloten voor bepaalde diensten of services en noem maar op. In vrijwel elke branche is het daarom dus interessant om in te spelen op het kerstgevoel en wat meer te gaan adverteren, content te schrijven of tractie te krijgen op sociale media. Laten we in deze blog post even bekijken hoe je dit kunt gaan bereiken. 

Steek je website in een feestelijk jasje

Om je website een feestelijk jasje te geven kan je natuurlijk gebruikmaken van warme kleuren en beeldmateriaal, dit kan je toepassen op de homepagina of op elke pagina die jij wilt gaan gebruiken om meer bezoekers te trekken. Met een feestelijk jasje kan je ervoor zorgen dat bezoekers zich uitgenodigd voelen om aankopen te maken voor de feestdagen. Om deze reden zie je dit ook toegepast worden in fysieke winkels en winkelstraten. Alles wordt aangekleed voor het seizoen. Ditzelfde principe kan je dus ook toepassen in de stijl van je website hosting, in je e-mails en op Sociale media. Probeer dit dus ook te gebruiken in enige communicatie die je hebt met de klant, en waar de klant op binnenkomt.

Communicatie naar klanten

Klanten worden in de feestdagen natuurlijk niet alleen door jou bestookt met feestdag gerelateerde acties en aanbiedingen. Het is daarom belangrijk om hierop in te spelen, maar niet te dwangmatig jouw acties onder de neus te drukken. Sommige partijen brengen acties en aanbiedingen elke dag naar voren, of dit nu per mail of per sociale media is. Dit kan echter lijden aan je verkopen en ervoor zorgen dat klanten hier op een gegeven moment genoeg van hebben. Begin daarom liever wat eerder met adverteren en aankondigen, en stel bijvoorbeeld je klanten hier maximaal 2 keer per week van op de hoogte naarmate de feestdagen naderen of aan de gang zijn. Zo breng je het voldoende onder de aandacht, maar begint dit niet storend te worden voor de klanten of mogelijke klanten. Het zou natuurlijk zonde zijn als je een hoop van je email abonnees verliest dankzij een periode zoals dit. 

In de communicatie naar klanten kan je weer hetzelfde beeldmateriaal gebruiken of juist door je team een leuk design toe te laten passen. Zo kan je in de actie mails ervoor zorgen dat jouw boodschap goed en leuk overkomt. En dus ook weer leidt naar een prettig gevoel bij je bestaande contacten.  Wens natuurlijk ook je klanten fijne feestdagen toe, en pas hierbij goed op voor gevoelige kwesties en vaak politieke standpunten. Het laatste wat je wilt is dat je klanten zich beledigt voelen of buitengesloten. Zeker op sociale media kan dit gevoelig liggen, zie de nieuwsartikelen van voorgaande jaren met betrekking tot dergelijke acties. 

Webshops, maak gebruik van cadeau lijsten

Voor webshops is het interessant om ook bijvoorbeeld een aparte pagina of categorie te maken met cadeau ideeën. Iedereen is natuurlijk aan het zoeken naar het perfecte cadeau. Een beetje hulp hierin met een lange lijst zoals de “top 50 cadeauartikelen voor de fietsliefhebber” kan hierin helpen om in jouw branche veel impuls verkopen te generen. Deze lijsten kun je ook in email campagnes toepassen of uitbreiden op Sociale media. Met een top 10 formaat of top 5, afhankelijk van hoelang je de email of post wilt gaan maken. 

Deze pagina’s of lijsten kan je gebruiken op een hoop verschillende plekken, ook in je PPC of advertentiecampagnes. Target de impuls sleutelwoorden hiervoor of verspreid je lijst op de plekken waarin de meeste aandacht hierop gevestigd wordt. Met een op maat gemaakte webshop van MijnWebdesignPartner.nl kunnen we je hierin ook verder helpen. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice om te bespreken wat we voor jou kunnen betekenen.