Webhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nlWebhosting | Hosting Nederland  - Mijn Hosting Partner.nl

Hoe krijg je jouw conversie omhoog

Hoe krijg je jouw conversie omhoog
MijnHostingPartner

Hoe krijg je jouw conversie omhoog

Hoe krijg je jouw conversie omhoog?

In deze blog post gaan we behandelen hoe je de welverdiende klik naar jouw website toe ook daadwerkelijk vasthoudt. Een bezoeker die een gewenste actie uitvoert op jouw hosting zorgt voor een conversie. Het is natuurlijk jouw doel om jouw conversie zo hoog mogelijk te krijgen. Maar welke tips kan je daarvoor gebruiken op je webhosting? Hieronder vindt je een aantal tips voor jouw conversie.

Gebruik pakkende titels

Uit diverse testen is gebleken dat bezoekers vaak alleen maar de koppen lezen boven de tekst en maar een klein percentage daadwerkelijk de tekst leest. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw koppen zo pakkend mogelijk zijn en de informatie doorgeven op een bondige wijze.

Filmpjes op je website

Een foto kan in één oogopslag vertellen waar een hele tekst voor nodig is. Een video neemt dit nog een stapje verder door een leuke interactie te maken naar je bezoeker toe. We raden aan om hiervoor ingesloten YouTube video’s voor te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat de video’s zo snel mogelijk ingeladen kunnen worden en het de laadtijd van je website niet negatief beïnvloed. Een introductie video voor een product of dienst moet kort zijn (minder dan 2 minuten) omdat de spanningsboog over het algemeen kort is.

Interactie met klanten en hun ervaringen

De interactie die je maakt met klanten en die goed verlopen zijn en de succesverhalen zijn belangrijk om bij te houden. Dit kan je namelijk met toestemming van de klant plaatsen op je website hosting. Er bestaan hier diverse review maatschappijen voor die je hierin kunnen helpen. Wij gebruiken hier bijvoorbeeld Kiyoh voor om dit te verzamelen en op onze website te gebruiken. Dit is een fijne wijze waar je niet al te veel omkijken naar hebt aangezien dit automatisch bijgewerkt wordt.

Als je een aantal bekende namen hebt als klant die tevreden zijn dan kan je dit vermelden op je website als referentie. Des te bekender de naam des te beter. Logischerwijs moet je hier niet over liegen.

Communicatie met de bezoeker

Als je een blog opstart op jouw website dan is het een idee om ervoor te zorgen dat opmerkingen worden toegestaan door bezoekers. Dit zorgt voor feedback en brengt ook met zich mee dat andere bezoekers dit ook graag nalezen.

Wanneer je een zakelijke website hebt of een directere lijn met jouw klanten wilt dan is LiveChat zoals MijnHostingPartner.nl als webhost heeft een goed alternatief voor een telefoon helpdesk. Er is namelijk gebleken dat de kleine informele vraagjes over een product of dienst sneller gesteld worden dan wanneer er eerst gebeld of gemaild moet worden. De drempel is namelijk erg laag en vergt minimale moeite aan de klant zijn kant.

Bestel of actie proces

De uiteindelijke conversie en bestel proces moet zo soepel mogelijk verlopen. Een lang, onduidelijk of lastig proces is hier niet wenselijk. Dit zorgt voor irritatie en verloren conversies. Laat dit testen door meerdere mensen en vraag om feedback. Dan kan je het zo inrichten dat het voor iedereen te begrijpen is. Gebruik ook duidelijke Call to Actions hierbij. Zoals “Geef je hier op!”.

En als laatste is het belangrijk om je verschillende manieren te testen, verander eens een aantal zaken en kijk naar je resultaten binnen de statistieken. Dan weet je vanzelf wat werkt en niet werkt op jouw doelgroep en hosting!