Content marketing voor een website
Content marketing voor een website is een belangrijk onderdeel van het starten en onderhouden van een website. Zonder content op een website zal je namelijk niet de resultaten behalen die je van een website verwacht. Content kan de sleutel zijn tot het succes van je website. Laten we behandelen hoe dit in zijn werk gaat in deze blog post.
Een website staat of valt met zijn content. Content is een brede term om voornamelijk tekst aan te duiden voor een website, video en andere media die wordt gebruikt om een mogelijke bezoeker om te zetten in een betalende klant. Teksten op je website zijn er dus om te overtuigen, informeren en tot actie aan te sporen. In ditzelfde geldt voor alle andere content. Zeker op een zakelijke website voor je bedrijf is het natuurlijk de bedoeling om hier conversies uit te zien.
Content op hoofdpagina’s en secundaire pagina’s op je website
Content marketing op hoofdpagina’s en secundaire pagina’s op je website worden gezien als de fundering van je website. Zo dient er een uitgebreide en overtuigende home pagina tekst te zijn waar klanten ook daadwerkelijk wat aan hebben. Vuller content of content wat niet zoveel toevoegt dient vaak vermeden te worden op de hoofdpagina’s.
Een tweede voorbeeld hiervan is op diverse product of service pagina’s ook voldoende content toe te voegen, zo zijn jouw producten of services beter te ranken in zoekmachines zoals Google, DuckDuckGO of Bing. Wat is voldoende content? Dat is natuurlijk de vraag, voor elke service of dienst kan dit iets anders worden gezien. Maar vaak is dit zeker meer dan 1000 woorden op een hoofd of secundaire pagina.
De pagina’s die hieronder vallen zijn ook vaak de pagina’s waar mee geadverteerd wordt op social media en binnen diverse advertentie kanalen. Daarom is het belangrijk om hiervoor aandacht aan te besteden en ervoor te zorgen dat de content op deze pagina’s op orde is, en ook uitnodigt om de diensten of producten aan te schaffen.
Content marketing in blog posts
Blog posts zijn ook een belangrijk onderdeel van content marketing, met blog posts kan je de aandacht vestigen op jouw diensten of producten. Of handige tips delen die door je bezoekers worden gelezen en ze kunnen overtuigen om toe te passen. Blog posts zijn daarom een waardevolle aanwinst voor vrijwel elk bedrijf, en kunnen bijgehouden worden om de content te marketen op Social Media kanalen en om in hogere posities te behalen in de zoekmachines. Met blog posts kan je namelijk ook de meer langere keywords targeten die vaak gemakkelijker te bereiken zijn.
Social Media is vaak een visueel medium, het is daarom belangrijk om hier naast standaard stock foto’s ook zelf media voor te maken. Dit daagt meer uit naar een klik of een actie die toepasselijk is op dat social media kanaal. En presteert in de meeste gevallen beter dan een lap tekst.
Content marketing op Sociale Media en andere kanalen
Content marketing met Social Media is een aparte kunst op zichzelf, en is vaak tevens een waardevolle aanwinst om jouw content op social media te promoten. Een populaire post kan maar zo duizenden ogen te laten vestigen op jouw bedrijf of blog. Daarom is het belangrijk om uit te vinden waar jouw doelgroep zich op bevindt. En dat je hier je content ook op aanpast. Is dit in de oudere doelgroep op Facebook? Of bevinden jouw potentiele klanten zich meer op “jongere” platforms zoals Instagram of Pinterest. Jouw taak om dit uit te zoeken en je hier in te verdiepen. Zodat je hier het meeste uit kan halen en je geen moeite verspeelt aan bronnen die wellicht niet van toepassing zijn.
Content marketing en promotie
Content marketing en promotie gaan hand in hand. Om directere resultaten te zien kan je ervoor kiezen om te gaan adverteren. Met een hosting pakket van MijnHostingPartner.nl heb je standaard al een mooi begin met Google Adwords. Waar je een gratis advertentie tegoed mee krijgt met je pakket. Zo kan je al snel en gemakkelijk beginnen met het adverteren op het internet. Doe dit echter pas wanneer je ook daadwerkelijk wat op je website hebt staan. Zorg dus voor een goede home, product of diensten pagina. Waar bezoekers die op jouw advertentie hebben geklikt ook echt daadwerkelijk op een informerende en overtuigende pagina terecht komen.
Zo kan je ook gebruikmaken van andere kanalen om te adverteren naast Google Ads, Social Media kanalen kunnen ook allemaal gebruikt worden om een post of product te promoten. Op Social Media kan je ook vaak jouw doelgroep nader vaststellen met hun interesses. En dus gerichter targeten op de mensen die ook daadwerkelijk jouw doelgroep zijn.
Wat voor acties voer jij al uit om je content te promoten en het meest uit te halen? Wij horen het natuurlijk graag van je op de online chat of even via een mailtje.